2016. szeptember 21., szerda

A Kötél

Egy 2008-as Vampire-karakterem előtörténete.



A kötél

Ott kezdeném történetem, ahol mások szerint befejeződött. Nem egy nagy történet, ha jobban bele gondolunk, és legalábbis az ismert részére egyáltalán nem vagyok büszke. A vicc az, hogy én valójában nem is akartam megtenni, amire Ő kényszerített, de a történelem ilyen nagy távolságokban már teljesen átírja önmagát, és én tehetetlen vagyok ez ellen.
Na szóval, ott lógok a kötélen, várom a halált, és érzem, amint a hurok megszorul torkomon, és nem jut több levegő a tüdőmbe. OK, gondoltam, hát itt az időm. Talán majd Ő megbocsát… Ujjaim elgyengülnek, s kihull kezemből az a bizonyos 30 ezüstpénz…
Aztán megjelent Ő. No nem Ő, hanem egy másik Ő, egy ismeretlen férfi. A nap már lement, igazság szerint mostanra már meg kellett volna halnom. Ám ekkor fölfogom, hogy még mindig lélegzem. Ott ülök a fa tövében, melynek ágaira magam vetettem fel a kötelet, s melyre magam akasztottam fel magam. Mondhatnám, hogy elkeseredésem határtalan volt, amiért nem sikerült végeznem magammal, de ez nem lenne teljesen igaz. Az az igazság, hogy valójában megkönnyebbültem, amiért még élek, s egész bensőmet elöntötte a hála. Úgy hittem, hogy Isten megbocsátott, amiért elárultam a fiát, és elengedett, hogy jóvátehessem a bűnöm. Akkor és ott megfogadtam, mindenfelé az ő nevét fogom hirdetni.
Aztán felfogtam, hogy az ismeretlen férfi hozzám beszél.
- Tudod fiam, már régóta figyellek, és azt kell mondanom, bűn lett volna eldobnod magadtól az életet, ha egyszer ilyen adomány birtokában vagy!
Nem igazán értettem, hogy miről beszél, de lelkemet ekkor még megtöltötte a hála. A hála Isten jósága felé, amiért ezt az ismeretlent választotta eszközéül, hogy kinyilvánítsa mennyei akaratát, miszerint nekem még élnem kell! A „mennyei küldött” eközben tovább beszélt, és kezdtem rosszul érezni magam.
- Adományod az öreg bábjátékostól igen kivételes, de valószínűleg senki nem használta föl még ilyen leleményesen! Hogy egy csókkal áruld el az Öreg fiát… Bravó! Így hát úgy döntöttem, megadom neked a lehetőséget, hogy képességeidet a tökélyre fejleszd! És most Te kapsz egy csókot Tőlem!
Ennél a szónál a férfi közelebb hajolt, s már túl későn vettem észre a természetellenesen megnyúlt szemfogakat… A férfi - a nemzőm - a nyakamhoz hajolt, és belém harapott. Védekezni akartam, de nem voltam rá képes. Éreztem, amint vérem egyre apad testemben, ahogy a vérszívó hatalmas kortyokban nyeli ki belőlem, s közben olyan érzés vett rajtam erőt, mit szavakban kifejezni már képtelen vagyok. A buja kéjelgés a fehérnépekkel a szalma közt… semmi nem volt ahhoz képest.
…Mikor magamhoz tértem már nem voltam sem élő, sem holt. Vértestvérré, azaz vámpírrá lettem. És mindegy milyen jól mennek a dolgaim mostanában, vagy épp milyen rosszul; egy dolog nem változott, és soha nem is fog változni. Mélységesen, megváltoztathatatlanul, elképzelhetetlenül gyűlölöm az Istent! Nem engedte, hogy megtérjek hozzá a Túlvilágra, ehelyett örök kárhozat lett az osztályrészem, itt a Földön. Ám legyen, te vén szarkeverő! Új esküt tettem, mégpedig, hogy én leszek a legnagyobb cselszövő, és rászedő!
…Hát igen. Látod, túléltem a halálodat követő első 2000 évet! Ahol csak tudom, rombolom műved, és biztos lehetsz benne, te odafönt trónoló hazug, hogy mielőtt beköszöntene a Gyehenna, elérem, hogy papjaidon kívül senki ne higgyen benned, s még ők is kételkedni fognak! És tudod, akkor mi lesz? Meg fogsz halni! Hívők nélkül nem élhetsz! Te kitiltottál a Túlvilágból, én pedig kitiltalak a Földről! Végül úgyis győzedelmeskedek feletted!
Én, Júdás!

2008.10.06.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése