2016. szeptember 25., vasárnap

Hőség

...Az a nyár hihetetlenül forró volt. Így született meg egy olyan szösszenet, mely talán nem túl egyértelműen, de összeköti a Mythos és a Közkönyvtár univerzumát. :)
A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2008/07.számában.


2132. január 21.-e. Elviselhetetlen a hőség. A banánültetvény teljesen kiszáradt, már a kaktuszaink sem bírják sokáig. Azt pedig mindenki tudja, hogy ha a kaktuszok kiszáradnak, tovább kell költöznünk észak felé…

2132. január 24.-e. Ma hajnalban találtam valamit! A rozsdás fémlemez nagy része a homokos talaj alatt volt, így mielőtt neki kezdtem volna a kikaparásának, odahívtam Brali-et, ki a régi korok szakértője, s mint ilyen, az egyetlen írástudó a törzsben. Azt mondta, ez valami olyasmi lehetett, ami egy város határát jelölte a háborúk előtti időben. Bólogattam, mint aki érti. Eszem ágában sem volt kimutatni, hogy fogalmam sincs arról, mi az a város…


2132. január 27.-e. Brali ma megkeresett, és azt mondta, sikerült megfejteni a rozsdás táblán található feliratot. Valóban egy város határát jelezte, mint azt előre sejtette. Eddigre már utána érdeklődtem, mik is voltak azok a „városok”. Olyan helyek, hol sok-sok ezer ember élhetett közel egymáshoz, szilárd, kőből épített házakban. Nem igazán értettem a dolgot, hiszen a kőből épült házakat nyílván nagyon nehezen tudták csak tovább szállítani, ha a hőmérséklet változása erre kényszeríttette az ősöket De hát nyílván ebben rejlett a zsenialitásuk, az „elveszett technológia” hatalma… Ma a hőség elviselhetetlenre fokozódott, így az ősi vasszálak mentén tovább vándorolunk észak felé, elhagyva az ősök egykori birtokait. A város neve egyébként valami olyasmi, mint… Áldott Monogram… Vagy Szent-S?... 

2004.11.21.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése